Pillanatok

Egy oldal a "Gyermekeim"-ből, szeretettel azoknak, akiket megérint... Ne félj elmondani, ha tetszett, és azt se, ha nem...

Linkblog

Tudni és Tanítani

2012.02.15. 09:26 | blueeye | Szólj hozzá!

 

Egy szívemnek kedves ember, kitől aránylag rövid idő alatt oly sokat tanultam, egy szép napon azt kérdezte tőlem, mit tanítanék a majdani tanítványomnak, hogyan adnám át neki mindazt, amit én már tudok. Azt válaszoltam, nem tudom, mert nem vagyok azon a szinten. De a kérdés nem hagyott nyugodni…

Tudod, Gyermek, a Tanítás is, akárcsak minden más az Életben, szívből kell, hogy jöjjön. A Tudás, melyet átadni szándékszol, át kell, hogy áramoljon rajtad. A Tanítás nem leckékkel és képletekkel kezdődik. Fel kell ébresztened a Vágyat a másikban a Tudásra. Sok mindent meg lehet tanítani kitartó gyakorlással, technikákkal, de a legfontosabbat nem, azt csak érezni lehet. A szívednek kell megszólalnia abban, amit teszel. Akkor válik Igazivá, Teremtővé, Széppé, ha Örömből és Szeretetből fakad. Ha csak az Akaratod dolgozik benned, elérhetsz egy csomó mindent, de nem ADTÁL igazán. Szívtől-szívig vezet a legszebb út.

Tudod, amikor énekelek, megváltozik minden. Mintha a világról lehullna a hétköznapok szürke leple; fényesebb, színesebb, szebb lesz az élet. Mámoros, eufórikus érzés. haragból, dacból, dühből nem nagyon lehet énekelni; akkor feszül, karcol, sért a hang. Engem, az éneklőt, és Téged, a hallgatót is. Fals lesz a dal. Ha szomorúságból, fájdalomból születik, fátyolos lesz és mély. De valahol akkor is szép, mert ott legbelül ugyanaz az Érzés táplálja: az Éneklés, a Létezés, a Szeretet Öröme. Nem tudom, képes leszek-e valaha ének-technikákat tanítani, tanítani egyáltalán. De azt meg tudom mutatni Neked, milyen csodálatosan jó dolog Élni! Hogy milyen mámorító érzés kiengedni a hangod, s repülni, szárnyalni vele! Hogy mennyi érzés kifejezhető alig pár akkorddal!

Nem vagyok énektanár. Soha nem is készültem annak. Hogy Tanító vagyok-e, azt nem az én tisztem eldönteni. De ha gondolod, megmutatom, én hogyan élek. Szívvel, lélekkel, ebben a világban, ezen a Földön. Akkor is, ha fáj, akkor is, ha jó. Szeress élni! Örülj minden pillanatnak! Fedezd fel az örömöt minden egyes napban! És nyisd ki a szíved… Hagyd, hogy a Szeretet győzedelmeskedjék, mindenek felett…

 - Alexa -

 

A bejegyzés trackback címe:

https://blueeye.blog.hu/api/trackback/id/tr264111662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása